fredag 23. desember 2011

Vetlajulafto, del 2


Kvar jul lagar eg sennep og fordeler rundt til slekt og venner. I år vart det ikkje so mange som eg hadde tenkt, so til neste år får eg vera enno tidlegare ute. Sennepen er supergod, særleg til kokt skinka, og den står seg i fleire veker i kjøleskapet, dersom den er på tett boks. Hvis den varar so lenge då.

Oppskrifta kjem frå den vidunderlege boka «Multer og Makrellskyer» av Tessa Kiros. Ho kallar den «finsk sennep» og fortel om korleis mor hennar laga denne sennepen. Tessa sier ikkje noko om at det er julesennep, men sidan den inneheld so mykje fløyte og greier, og sidan den er so fløyelsmjuk og lekker bruker eg berre å laga den til jul. Den er kjempefin å gje vekk i små eller større krukker.

Det er ikkje honning, det er sennep!
Sennepsen:

45 gram Colmans sennepspulver
115 gram sukker
1 ss salt
1 ss olje
2 ss eplesidereddik
safta av ei halv sitron
2,5 dl fløyte

Ei eller fleire reine krukker eller glas.

1.      Bland sukker, sennepspulver og salt, mos klumpane i pulveret med ei tresleiv. Ha i ei lita gryte med tjukk botn og varm opp på svak varme. Rør heile tida med sleiva!
2.      Ha i olje, eplesidereddik og sitronsaft, og bland godt. (eg bruker å ha desse tre i lag oppi sitruspressaren min, slik at alt kjem oppi samtidig)
3.      Bland inn fløyten.
4.      Kok forsiktig opp, la småkoka i 7-8 minutt. Rør ofte. Sennepen vil tjukna og bli mørkare på farge, som honning eller lys karamell.
5.      Smak om det er ein bra balanse i smaken. Meir salt? Meir sitronsaft?
6.      Kjøl sennepen i gryta, rør avogtil (det blir snerk).
7.      Hell på glas. 

Til venstre: sennep. Til høgre: økologisk rørossmør. Bak: Ferskt julabrød frå Solveig,  mammo te Per.
Og no, nokre andre lekkerbiskenar frå juleførebuingane på Bråtet! Diverre har eg føkka opp formateringa, men no orkar eg ikkje slita med da meira, so da får sjå ut som da gjer, eg orkar ikkje leita i html-koden for eg er so dårleg i dataspråk.  
 
Heimerøyka laks, klart til å pakkast inn og gjevast vekk i presang.



Da ser kanskje ut som ein litt ekkel graut, men da e nylaga aioli etter ordentligmat.no sin 2-minutt framgongsmåte. Her presentert med eit dryss av pimenton.


 Mamma sine nybaka Schakenda-brød.

Ei lita førjulsgåve frå meg til famelien: ein godt modna liten chevre frå Colonialen. Deilig!



  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar