søndag 4. mars 2012

Ta rosmarin til eit minne




For eit tid sidan skreiv eg om den vidunderlege torskeoppskrifta eg kom over i perfekt passande tid: akkurat då eg hadde nokre, faktisk ganske mange, rosmarinkvistar i kjøkenvindauget. Det var ein solid bukett eg fekk for ein billig penge. Kvistane har heldt seg utruleg godt i ein vase med vatn, og eg har framleis mange att. Sjølv om eg har brukt dei på alt dette:
  • inni og utanpå ein heilsteikt kylling (av det økologiske, etiske slaget må vita!)
  • til restemiddag av kylling, ein form for pyttipanne
  • til rosmarinsukker - 2 kvistar i eit glas med sukker, eit tips frå Nigella
Rosmarin er ikkje øyremerka lammesteik, og urten smakar forunderleg deilig i søtt bakverk. Også den eminente frua over urtehagen på Knatten, Annemarta Borgen, framhever dette ved urta: "Så om man liker smaken kan man bruke den i hva som helst, også i bakverk og desserter." 


So det blir det denne posten skal handla om: kaka med rosmarin.
Eg har laga denne kaka to gongar, og begge gongar blei den møtt med godord. Eg synes det er artig å servera kaka utan å fortelja kva som set smaken - dei fleste synes det er noko kjend med smaken men so langt er det ingen som har klart å plassera den i urtehagen. Morro for unga. Evt Mari.

Rosmarinkaka a la Nigella
  • 250 gram mjukt smør
  • 200 gram sukker
  • 3 egg
  • 300 gram mjøl
  • 2 ts bakepulver
  • 1 ts vaniljeekstrakt eller sukerr
  • Omlag 4 ss finhakka frisk rosmarin
  • 4 ss mjølk
  1. Set omnen på 180 grader
  2. Rør smør og sukker kvitt
  3. Ha i eitt og eitt egg, vend inn litt mjøl etter kvart egg. 
  4. Vend inn resten av mjølet
  5. Rør inn vanilje og rosmarin.
  6. Rør inn mjølka
  7. Hell røra i ei smurd brødform og legg ein rosmarinkvist på toppen. 
  8. Kaka treng 45-60 minutt, kjem an på omnen. Min er kjapp. Test med stikkepinne! 


For den som er interessert i å lesa meir om denne finfine urten kan dåke sjekka her, eller gå til bokhylla/biblioteket/antikvariat og sjekk ut Annemarta Borgen si "Urtehagen på Knatten". Eg har sagt det før. Eg kjem til å sei det igjen, for det er ei fantastisk bok. 

Ta rosmarin til eit minne!
Og du får ein anger-urt!
Eg ville ha gjeve deg blå fiol
men han visna då far kom burt. 




2 kommentarer:

  1. Hej,

    Jag jobbar för sajten AlleOppskrifter.no och försökte kontakta dig men kan inte hitta någon kontaktinfo. Vi såg att du har goda recept i din blogg och vi rekommenderar att du tittar runt på sajten och kikar på "Matbloggtoppen".

    Vill du vara med och få dina recept indexerade på sajten så behöver du bara registrera dig på http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen och embedda din kod för att mäta statistik så är du med!

    Här kan du se hur många som är med i Matbloggtoppen på AlleOppskrifter.no - http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Förhoppningsvis kan just din blogg ligga etta på Matbloggtoppen!

    Med vänliga hälsningar,

    Emilie
    emilie@alleoppskrifter.no

    SvarSlett
  2. Ja, då har eg gjort det. Eg er spent på å sjå om det skjer noko :)

    SvarSlett